Wednesday, February 14, 2007

Babel - "en af dem man bør se"

I går var jeg i biografen og se filmen Babel. Havde kun hørt godt om den, så forventningerne var høje. Heldigvis levede den op til de gode anmeldelser. Babel er en film som har det hele; spænding, kærlighed, kriser og så beskriver den en hverdag hos mennesker, som man ikke ofte hører om. Døve japanske teeenagere og maroccanske drenge på landet. Ja - der er langt mellem de to grupper, men der er en sammenhæng .....

Og lad mig så lige nævne vinterferiens sag om korruptionsanklagerne. Venstre var ude at sige i den forbindelse, at der en en "historisk dårlig stemning på Rådhuset". Jeg ved ikke ved ikke om Venstre har været forbi et andet Rådhus end København - for jeg kan slet ikke genkende den opfattelse. Fra mine 13 måneder på Rådhuset oplever jeg snarere at BR-medlemmer både fra S, SF, Ø, V og C mødes på kryds og tværs - også i uformelle sammenhænge. I Kulturudvalget, hvor jeg sidder, er der for eksempel tradition for at drikke et glas vin eller en øl efter mødet. Så jeg tror mere at det er et "mediestunt" end det er virkeligheden som blev forsøgt beskrevet her.

No comments: