Monday, November 23, 2009

Tak og tid til at se fremad!

Først og fremmest vil jeg gerne takke ALLE der har stemt på mig personligt - og dermed sikret mig 4 år mere i Københavns Borgerrepræsentation. Med 605 personlige stemmer fordoblede jeg næsten mit stemmetal og er dybt taknemmelig for at jeg får 4 år mere på Københavns rådhus.

Fra mig skal der naturligvis også lyde en stor tak til alle Jer der har bakket op, heppet og hjulpet til med det praktiske. Det er lige så meget Jeres fortjeneste ;-)

Og så et par ord fra mig om konstitueringen. Nu er det snart gået en uge - og rigtig meget er blevet sagt og skrevet og bølgerne er gået højt. Og nej, det har ikke været nogle nemme dage for den radikale gruppe på Rådhuset.

Jeg deltog ikke selv i konstitueringen tirsdag nat og blev derfor lige så overrasket som alle andre over, at vi havde indgået en teknisk konstitueringsaftale med V og O. Det så ikke kønt ud og kommunikationen var elendig. For var vi virkelig gået i seng med fjenden for at få en ”taburet” og havde vi givet kø på vores valgløfter og værdier?

DF er IKKE min kop the - og bliver det aldrig. Og jeg bryder mig ikke om taburetklæberi. Derfor var jeg også umiddelbart tvivlende i forhold til om konstitueringen var det rigtige.

Men jeg må bare konstatere at med den styreform vi har i København er en borgmesterpost nu engang er meget vigtig. Og den aftale der er indgået betyder, at vi med DF’s stemmer får en politisk platform at føre politik fra (med kun 5 mandater) og DF ingen har fået. Faktum er at DF også ville have fået de ekstra udvalgsposter eller sågar borgmesterposten, hvis de havde konstitueret sig med de konservative.

Nu har radikale en borgmesterpost, DF og Konservative har ingen og den borgerlige fløj står splittet i København.

- Om vi har givet kø på politikken - NEJ - er min vurdering, for der er ingen politik i denne aftale.

Jeg vil stadig bekæmpe DFs intolerante politik og tilbage er nu kun at trække i arbejdstøjet og bevise at det vi sagde i valgkampen, det mener vi – så nu skal der føres radikal politik og intolerancen, snæversynet og lukketheden skal begrænses.

Det er tid til at se fremad og jeg ser frem til arbejdet de næste år.

1 comment:

Anonymous said...

Ja, formentlig sa det er