Sunday, March 11, 2007

Humanity in Action

Ugen som er ved at synge på sidste vers - har været en af dem, hvor jeg har haft tid til at engagere mig i andet end arbejdet i Borgerrepræsentationen og på Christiansborg. Både onsdag aften og hele lørdag dag tilbragte jeg nemlig sammen med mine "med-senior fellows" - fra menneskerettighedsorganisationen Humanity in Action.

I 2004 deltog jeg i et 5 ugers intensivt undervisningsprogram sammen med en masse andre unge studerende fra USA og Europa. Efter dette forløb bliver man HIA - Senior Fellow, hvilket betyder, at man kommer med i et netværk af "ligesindende" som har interesse for menneskerettigheder og internationale forhold.

Onsdag var det rent hygge med de øvrige danskere som jeg deltog i programmet sammen med og lørdag var det det årlige "stormøde" i Senior Fellow netværket, hvor der blandt andet skulle nedsættes en senior fellow bestyrelse, og diskuteres hvordan vi kan styrke netværket.

læs evt. mere om Humanity in Action her: www.humanityinaction.org

No comments: