Thursday, August 22, 2013

Tid til sceneskifte!

I dag d. 22. august har jeg udsendt følgende pressemeddelelse

Katrina Feilberg, Radikal Borgerrepræsentant, udtræder af Københavns Borgerrepræsentation

Katrina Feilberg, der har været medlem af Københavns Borgerrepræsentation siden 1. januar 2006 og gruppeformand de sidste 2 år, udtræder her kort før det kommende kommunalvalg af Københavns Borgerrepræsentation. Udtrædelsen sker, fordi Katrina Feilberg har valgt at flytte udenfor kommunegrænsen sammen med sin familie, og fordi hun har valgt at hellige sig regionalpolitik og valgkampen til det kommende valg til regionsrådet i Region Hovedstaden.

Bedre idrætsfaciliteter og fokuseret forebyggelse af kroniske sygdomme og overvægt blandt børn har været nogle af Katrina Feilbergs mærkesager gennem alle årene. Katrina Feilberg siger: Jeg er stolt af de mange tiltag inden for forebyggelse, grøn by og idræt, sundhed og vækst, som jeg har været med til at sætte i søen, og vil helt konkret pege på de mange nye idræts- og kulturfaciliteter byen har fået, så som havnebade, lommeparker, Streetmekka på Bavnehøj, og senest den nye vandlegeplads i Fælledparken. Men særligt initiativerne omkring bevægelseskonsulenter i dagsinstitutioner til forebyggelse af inaktive børn, de mange investeringer i velfærdsteknologi og IT, samt kommunens sundhedspolitik, er jeg stolt over”.

Katrina Feilberg har i sin periode som borgerrepræsentant været gruppeformand for den radikale gruppe fra 2011 – 2013 og næstformand i 2009-2010. Herudover har hun være kultur - og idrætsordfører siden 2006, sundhedsordfører fra 2009 – 2012, og senest børne- og ungeordfører. Herudover har hun varetaget en række hverv for kommunen og sit parti i forskellige udvalg og råd.

Katrina Feilberg siger om sine knap 8 år i kommunalpolitik i København: ”Det har været en stor beslutning at sige farvel til lokalpolitik i København, og dermed lukke dette kapitel i mit liv. Men jeg ser tilbage med stolthed på de sidste 8 år, hvor jeg har været med. Det har været en vanvittig spændende periode at være borgerrepræsentant. København er vokset med flere tusinde indbyggere, økonomien har været sund, og hvert år, på nær ét, har Radikale Venstre været med i budgetflertallet og skabt store resultater til gavn for københavnerne og de mange tusinde, der hvert år besøger hovedstaden.

Katrina Feilberg afslutter: ”Det sværeste ved at stoppe i lokalpolitik er, at jeg helt sikkert vil savne dialogen med borgergrupper og interesseorganisationer og ikke mindst med mine politiske kollegaer. Men jeg ser nu frem til at forsætte det politiske liv på regionalt niveau, og til at kunne trække på mange af mine erfaringer fra København til gavn for hele Region Hovedstaden”.

Fakta om Katrina Feilberg, 34 år.

Medlem af Københavns Borgerrepræsentation fra 1. januar 2006 til 22. august. 2013. Tidligere gruppeformand (2011- 2013) og næstformand (2009-2011) for den radikale gruppe og ordfører for kultur, idræt, sundhed og børn og unge.

Opstiller til Regionsvalget i region Hovedstaden for Det Radikale Venstre.

Uddannet cand.scient.adm. Civilt job: Kommunikationsrådgiver i privat konsulentfirma. Gift, 2 børn.

Kontakt: Katrina Feilberg på 60101018 og www.radikale.dk/katrina

No comments: